حاشیه‌نگاری باشگاه خبرنگاران جوان از حماسه ۹ دی؛

شعار مرگ بر آمریکای مردم در میدان امام حسین(ع) طنین‌انداز شد/حضور پررنگ نسل چهارمی‌ها در جشن بصیرت انقلاب اسلامی

حضور پررنگ نسل چهارمی‌ها در آستانه چهل‌سالگی انقلاب یکی از حاشیه‌های جذاب بزرگداشت حماسه ۹ دی بود.


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هنوز ساعتی به آغاز مراسم رسمی بزرگداشت ۹ دی  مانده است که اقشار مختلف مردم در میدان امام حسین(ع) حضور یافته‌اند و  منتظرند تا در روز بصیرت تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

صدای مرگ بر آمریکای مردم در میدان امام حسین(ع) طنین‌انداز شد/حضور پررنگ نسل چهارمی‌ها در آستانه چهل‌سالگی انقلاب

حضور پررنگ نسل چهارمی‌ها در آستانه چهل‌سالگی انقلاب یکی از حاشیه‌های جذاب این مراسم بود که شاید سن کمی داشته باشند و به عمرشان به فهم بسیاری از مسائل ایدئولوژیک قد ندهد اما چشمشان به دستان پدر و مادری است که با ذوق از صبح خیلی زود آنان را آماده کردند تا در جشن بصیرت مردم شرکت کنند.

صدای مرگ بر آمریکای مردم در میدان امام حسین(ع) طنین‌انداز شد/حضور پررنگ نسل چهارمی‌ها در آستانه چهل‌سالگی انقلاب

مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله  مجید آغاز می‌شود و همگان به این معجزه قرن گوش فرامی‌دهند تا به یادآورند که این اولین باری نیست که بشر صراط مستقیم را فراموش کرده است و شاید اگر پایبندی مردم به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و اصول اولیه انقلاب نبود، مشخص نبود چه سرنوشتی در انتظار کشورمان رقم می‌خورد.

اجرای نوای انقلابی «منم باید برم» که همه مدافعان حرم و دوستداران  انقلاب با آن خاطره دارند، از جمله برنامه‌های  بود که در بزرگداشت حماسه نهم دی ماه اجرا شد. مهدی فلاحتی هنرمند نوجوان انقلابی در حالی دو ترانه را با عناوین «أین عمار» و «منم باید برم» در بالای سن دکلمه کرد که پس از او حاج صادق آهنگران مداح انقلابی کشورمان در زمان جنگ نیز سروده‌های بسیاری را برای رزمنده‌ها اجرا کرده است، به بالای سن حضور یافت و مردم در برخی اشعار با او همراهی کردند و صدای مرگ بر آمریکای مردم در میدان امام حسین(ع) طنین‌انداز می‌شود.

صدای مرگ بر آمریکای مردم در میدان امام حسین(ع) طنین‌انداز شد/حضور پررنگ نسل چهارمی‌ها در آستانه چهل‌سالگی انقلاب

برگزاری غرفه‌های فرهنگی با عنوان فرهنگسرای بصیرت از جمله‌های حاشیه‌های این مراسم بود که به توزیع کتاب و محتواهای فرهنگی با مضمون بزرگداشت حماسه ۹ دی ماه می‌پرداختند.

جمعیت در میدان امام حسین (ع) به اندازه‌ای شلوغ شده بود که دیگر پیدا کردن آدم‌ها به سادگی مهم نبود اما در این میان آنچه مهمتر از همه به نظر می‌آمد این بود که از کودکان گرفته تا نسل اول این انقلاب، همه خود را با هر زحمتی بودبه میدان امام حسین (ع) رسانده بودند تا در حماسه‌آفرینی ملی شرکت داشته باشند.

همه اقشار بدون در نظر گرفتن جناح و علایق سیاسی خود در این مراسم حضور یافته بودند تا نشان دهند انزجار از مداخله‌جویی‌های استکبار وجه مشترک همه ایرانی‌هاست و هیچ کدام از ملت ایران در این موضوع با یکدیگر اختلافی ندارند؛ جمعیت پیر و جوانی که با آمدنشان موجی انقلابی به راه انداختند تا دوباره یاد و خاطره ۹ دی ۸۸ زنده شود.

از نکات جالب این مراسم حضور مردم و مسئولین درکنار هم بود  تا نشان دهند که همه جناح‌های سیاسی کشور نیز در این مسئله با یکدیگر متفق قول هستند و اختلافی در این زمینه ندارند.سخنران اصلی مراسم سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی سخنرانی کرد و یکی از موارد مورد تاکیدش آسیب‌های اقتصادی بود که فتنه‌گران به کشور تحمیل کرده‌اند.

صدای مرگ بر آمریکای مردم در میدان امام حسین(ع) طنین‌انداز شد/حضور پررنگ نسل چهارمی‌ها در آستانه چهل‌سالگی انقلاب

در پایان این مراسم همه مردم با ارائه قطعنامه‌ای به طور و صریح اعلام کردند که مردم ایران، مردمی نیستند که با تحریم و فشار اقتصادی دست از این انقلاب بردارند و این مسئله‌ایی است که بار‌ها و بار‌ها برای جهانیان ثابت شده است و اگر غرب در این مسئله هنوز دچار شک و تردید است باید دید خود را نسبت به ایران و ایرانیان تغییر دهد چراکه  اینجا ایران است و تمام مردم ایران یک صدا و یک دل پشت این کشور ایستاده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار